ام جمعه شهرضا:

تضعیف شورای نگهبان که ضامن اسلامیت نظام است درست نیست

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه تضعیف نهاد قانونی شورای نگهبان که ضامن اسلامیت نظام است، درست نیست.
emam-jpme--shahrezanews-yaghbi

به گزارش شهرضانیوز، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا، با بیان اینکه باید خود را با تقوا بیمه کنیم، اظهار کرد: انتخابات فرصتی برای نشان دادن بلوغ سیاسی مردم است، در روند برگزاری انتخابات برخی افراد به دنبال تهمت زدن به شورای نگهبان هستند در صورتی که این اقدامات به صلاح مردم و جامعه نیست.
وی افزود: در ایام انتخابات که سفره‌هایی برای کاندیداها باز می‌شود، نامزدها باید از خود و برنامه‌هایشان صحبت کنند و غیبت نکنند و امید را از مردم نگیرند.
امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه ۷ اسفند امتحانی از امتحان های الهی است، گفت: این امتحان هم می‌آید و می‌رود و باید تقوا پیشه کرد.
وی تصریح کرد: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، داوطلبان ورود به مجلس نیز در مجالس تبلیغاتی خود، تنها به عرضه دستاوردها و داشته های خود بپردازند و از تهمت زدن به دیگران خودداری کنند.
یعقوبی تصریح کرد: افرادی که قصد حضور در مجلس را دارند باید به تبیین قانون و جایگاه آن برای مردم پرداخته و آنها را نسبت به آینده نظام خوش بین کنند.
وی با اشاره به شروع دهه فجر، بیان کرد: انقلاب اسلامی و امام دو پدیده انکارناپذیر هستند، بنیان گذار این انقلاب امام بود و حضور و مشارکت مردم دو عنصر اصلی انقلاب اسلامی بود.
امام جمعه شهرضا گفت: زمینه انقلاب در سال ۴۲ وجود نداشت و این زمینه در سال ۵۷ فراهم شد، لذا باید نسل دوم و سوم انقلاب در این رابطه مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری در راه انقلاب ایثار کردند، خاطرنشان کرد: رهبری این انقلاب بر عهده مردی بود که ابرمرد تاریخ معاصر، فقیه، سیاست مدار، فیلسوف و ادیبی بزرگ بود،امام(ره) سیاست و سیاست مداری را پیشه خود نمی دانست، بلکه آن را وظیفه خود می‌دانست.
یعقوبی با بیان اینکه زندگی امام زندگی علم و عمل بود، گفت: آن چیزی که همه مردم فراتر از آن فکر می کنند مسئله حفظ اسلام و وصول انقلاب است؛ مردم ایران ثابت کردند که گرسنگی و تشنگی را دارند اما تحمل از دست رفتن انقلاب را ندارند.
وی افزود: نام و یاد امام راحل (ره) به انقلاب اسلامی پیوند خورده است، در هر کجا یادی از دوران شکوه مند پیروزی انقلاب می شود، نام و یاد ایشان نیز تداعی می شود.
امام جمعه شهرضا اظهار کرد: در منشور قانون اساسی اصل مترقی ولایت فقیه تعیین شد زیرا به وجودآورنده انقلاب بود و بعد از آن حافظ انقلاب بوده است و این اطمینان را ولی فقیه به مردم و جامعه منتقل می کند که در جامعه مکتبی و دینی همه چیز کنترل شده است و از آموزه های دینی همه چیز اداره می شود.
وی با بیان اینکه کار سنگینی برعهده ولی فقیه است، گفت رهبری به موقع صحبت می کنند، برای پیشیرد انقلاب جهت می دهند، لذا دشمن در این جهت دهی مانده است.
یعقوبی اظهار کرد: لشکر سیاسی و فرهنگی دشمن با همه ابزار برای سست کردن اعتقادات و سیاسی ما دندان تیز کرده است، آنها برای جذب جوانان و به ویژه جوانان فعال و اثرگذار کارهای فرهنگی زیادی ضد فرهنگ ما هستند، ما هم باید کار فرهنگی مثبت انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برخی به دنبال سرد کردن مردم نسبت به حضور در انتخابات هستند، گفت: امام فرمودند شورای نگهبان قانونی است، امروز می شنویم یک عده در فضای مجازی به نهادهای قانونی توهین می کنند و تهمت می زنند، امام فرمود، کسی حق ندارد به آنها توهین کند و آنها را تضعیف کند، تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک است.
امام جمعه شهرضا با بیان اینکه شورای نگهبان و هیئت اجرایی کار خود را انجام داده اند، تصریح کرد: ما باید به جامعه امید بدهیم و همه را برای حضور در انتخابات دعوت کنیم و جایگاه مجلس را تعیین کنیم.
وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل ریشه‌های اصلی فساد در جهان هستند که به همراهی عربستان به عنوان محور شرارت در منطقه، برای توسعه سلطه و نفوذ استکبار تلاش می کنند.
یعقوبی اظهار کرد: باید در برابر تهاجمات گسترده دشمن، اتحاد و انسجام ملی خود را حفظ کنیم و در برابر اقدامات ضد فرهنگی آنها هوشیار باشیم.